Review De Online Marketing Tornado – De beste blauwdruk voor business?

Leestijd: 10 minuten
de beste blauwdruk

Wanneer je op onze website terecht bent gekomen heb je mogelijk interesse in het boek: De Online Marketing Tornado.
Dit boek is geschreven door Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren.

Mogelijk ben je opzoek naar meer informatie over dit boek, zodat je een overwogen besluit kunt nemen of dit een aankoop waard is.

Is De Online Marketing Tornado de beste blauwdruk voor jouw online business?

Deze vraag gaan wij behandelen in onze uitgebreide review over het boek De Online Marketing Tornado.

Wil je meer weten over dit boek?

En zou jij graag meer klanten, bezoekers en leads willen ontvangen?

Lees gerust verder!

Wat is De Online Marketing Tornado?

Zoals de spreker Martin van Kranenburg vertelt in het voorwoord van dit boek:
“Dit is eigenlijk een boek waarvan je hoopt dat je concurrent het niet leest”.

Het boek bevat namelijk alle waardevolle informatie die Tonny en Martijn in de afgelopen jaren bij elkaar hebben verzameld. In het boek worden er voorbeelden gegeven, tools die je kunt gebruiken en tips waar je mee aan de slag kunt gaan.

De informatie in het boek is zo waardevol dat je er direct mee aan de slag kunt gaan en dit in de praktijk kunt gaan toepassen. Maar belangrijk is wel dat je er ook daadwerkelijk mee aan de slag moet gaan en niet alleen het boek gaat lezen.

Tonny Loorbach

Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren zijn de eigenaren van IMU (Internet Marketing Unie).
In 2010 startte Tonny Loorbach de IMU op vanuit zijn huis.

Het doel van de IMU is om ondernemers te gaan helpen met hun online marketing.
Tonny bracht zijn eigen website software uit genaamd Phoenix software, waarmee hij ondernemers online marketing kon leren.

Later heeft Tonny zich gespecialiseerd in de SEO (Search Engine Optimalization).
Dit houdt de zoekmachine optimalisatie binnen bijvoorbeeld Google in.
Hier heeft hij tevens een boek overgeschreven “Doelgericht SEO” waar hij ook nog eens een #1 bestseller mee heeft behaald.

Tonny heeft altijd een passie gehad voor de richting Psychologie. Aan de hand hiervan heeft hij zijn focus verlegd naar conversie optimalisatie en neuromarketing.

Nu houdt Tonny zich vooral nog bezig met de strategie van de IMU.

Martijn van Tongeren

Martijn van Tongeren is ooit als klant binnengekomen bij de IMU, maar ontdekte al vrij snel dat hij ook graag ondernemers zou willen helpen bij hun website.

Hij begon binnen de IMU op de klantenservice, waarna hij een flinke groei heeft doorlopen tot uiteindelijk mede eigenaar van de IMU.

Martijn zijn specialiteit bestaat vooral al uit marketingfunnels en segmentatie.
Het is Martijn zijn taak om het bedrijf te leiden op de werkvloer.

Wat is het geheim van IMU?

In april 2019 besloten Tonny & Martijn dat zij hun verjaardag op een speciale wijze wilden vieren.
Ze besloten om het AFAS theater in Scheveningen hiervoor af te huren en 1800 zitplaatsen gratis beschikbaar te stellen.

Deze 1800 zitplaatsen waren binnen vier dagen compleet vergeven.
De zitplaatsen waren namelijk gereserveerd door ondernemers die graag wilden leren van hen.

Op het grote scherm was de tekst “Ons geheim” te zien.
Iedereen in de zaal wilde natuurlijk graag weten wat dit grote geheim dan ook inhield.
Toen Tonny & Martijn uiteindelijk hun geheim; het woord consistentie toonden was er eigenlijk een teleurstelling te voelen vanuit het publiek.

Natuurlijk had iedereen voor ogen dat er een daadwerkelijk geheim was, waar je direct mee aan de slag kunt gaan en meteen het gewenste resultaat mee kunt behalen.
Dit is daarom ook een logische reactie. Iedereen wilt het liefst direct resultaat zien, maar dit is helaas niet altijd mogelijk.

De kracht ligt namelijk bij herhalen en consistentie. Elke dag hetzelfde herhalen en dit elke dag beter willen doen.
Jouw eigen focus behouden, jezelf doelen stellen en deze doelen ook goed blijven monitoren.

Wanneer jij dit boek hebt gelezen, beschik je over tal van nieuwe informatie, inzichten en tools.
Wanneer je begint met enkel dit toe te passen, zul je al snel zien dat jou resultaten zullen verbeteren.

Wil jij ook het verschil maken?
Meer bezoekers naar jouw website trekken en deze omzetten naar aankopen?

Ga vandaag nog aan de slag met De Online Marketing Tornado!

Waaruit bestaat De Online Marketing Tornado?

De Online Marketing Tornado is opgedeeld in 6 fases.
Iedere fase van de “Tornado”vertegenwoordigd zijn eigen pad en techniek.

Fase 1 : SEO

Binnen fase 1 van de Tornado ga je aan de slag met SEO.
Waarbij de focus ligt op gevonden worden door je doelgroep.

Je moet ervoor gaan zorgen dat jij aantrekkelijk wordt voor jouw doelgroep en mensen die koopgericht zijn.
Daarom is het zeer belangrijk dat jij goed gevonden gaat worden binnen Google doormiddel van SEO.
SEO is namelijk de basis van jouw onlinemarketingstrategie.

Fase 2: Conversie

In fase 2 wordt de focus vooral gelegd op het omzetten van bezoekers naar Leads.
Zorg ervoor dat jij de aandacht krijgt van jouw bezoekers en zet deze bezoekers zoveel mogelijk om naar aankopen.

Het is daarom van groot belang dat je een aantrekkelijke en goede website hebt opgezet, die gericht is op het omzetten van conversies.
Het gebruik van conversiepagina’s wordt aangeraden. Zorg dat jij de aandacht krijgt van de bezoekers.

Deze fase van de tornado houdt eigenlijk in dat er zoveel mogelijk “leads opgezogen moeten worden”en deze moeten worden getransformeerd, via jouw marketingfunnel, naar warme leads.

Fase 3: Sales

Het belangrijkste in deze fase is dat jij leads gaat omzetten naar klanten.
Zorg dat de betaalprocessen op jouw website goed zijn ingeregeld.
Breng jouw omzet op een hoogtepunt doormiddel van neuromarketingtechnieken en upselling.

zes fasen van de online marketing tornado

Fase 4: Affiliate Marketing

Bij de fase van Affiliate Marketing ga jij ervoor zorgen dat jouw bedrijf gaat groeien van 1 persoon naar een heel team.
Je gaat er namelijk voor zorgen dat jouw bedrijf wordt gepromoot door verschillende affiliates.

Deze affiliates gaan jouw bedrijf promoten in ruil voor commissies.
Deze onlinemarketingstrategie gaat er namelijk voor zorgen dat jouw bezoekersaantallen toe zullen nemen, dat je meer leads zult krijgen en dus ook meer klanten zult gaan ontvangen.

Fase 5: Membership

In deze fase ga je aan de slag om jouw klanten, jouw fans te laten worden.
Hierbij zul je gaan ervaren dat je doormiddel van een sneeuwbal effect zult gaan groeien in jouw omzet.

Je zult dit bijvoorbeeld gaan terug zien in de eenmalige en wederkerende inkomsten. door gebruik te gaan maken van een lidmaatschapsmodel.
Aan de hand van het lidmaatschapsmodel ga jij ervoor zorgen dat jouw klanten, jouw fans zullen gaan worden.

Ze sluiten bijvoorbeeld abonnementen af, waardoor jij wederkerende inkomsten kunt gaan verdienen.

Je gaat afrekenen met financiële stress.
Doormiddel van meerdere inkomst technieken zul jij gaan groeien in jouw bedrijf.

Fase 6: Community building

In de laatste fase van de “Tornado”ga jij aan de slag met jouw fans.
Je gaat aan de slag met een online Community en zorgt dat je nog meer de aandacht van deze mensen kunt trekken.

Het doel van deze community is dan ook om nog meer positieve invloed te kunnen behalen op mensen hun leven.
De mensen onderling zullen ook ervaringen gaan delen en elkaar om advies vragen waardoor jij nog meer uitgroeit tot een merk.

Aan de hand van deze techniek ga jij er voor zorgen dat jouw fans eigenlijk ambassadeurs worden van jouw merk!

Wat kun je verwachten van het boek De Online Marketing Tornado?

Deel 1: De bezoekersmagneet

Wij geven jullie hier een uitgebreid inkijkje in het eerste deel van het boek, zodat je een duidelijk beeld kunt schetsen van wat je jou te wachten staat. Verder zullen wij laten zien welke hoofdstukken je verder terug kunt vinden in het boek en welke onderwerpen hierin zullen worden behandeld.

1. Vier soorten bezoekers

Bezoekers zijn in te delen in vier categoriën:

  • Je kunt bezoekers kopen met paid media
    • De meest voorkomende manier om bezoekers te kopen is doormiddel van adverteren.
      Dit kan op verschillende social media zoals Facebook & Instagram, maar dit is bijvoorbeeld ook mogelijk binnen Google. Binnen de advertentie maak je een link naar jouw eigen website.
  • Bezoekers lenen met borrowed media
    • Dit is een klassiek voorbeeld van een platform gebruiken voor jouw advertentie boodschap.
      Wat je tegenwoordig veel voorbij ziet komen op Facebook & Instagram.
      Deze platformen zijn niet jouw eigendom, maar je gebruikt eigenlijk hun naamsbekendheid om promotie te maken voor jouw website.
  • Je kunt bezoekers verdienen met earned media
    • Denk bijvoorbeeld aan reviews die geschreven zijn over jouw bedrijf of artikelen die geplaatst zijn op het internet. Hou hierbij wel in gedachte dat dit natuurlijk niet altijd positief hoeft te zijn, mensen kunnen ook een negatief artikel hebben geplaatst.
  • Bezoekers kan je beheren met owned media
    • De owned media zijn alle media die afkomstig zijn vanuit jouw eigen bedrijf. Het is jouw eigendom en je hebt dit zelf in beheer. Voorbeelden hiervan zijn blogposts, podcasts en nieuwsbrieven.

Google en borrowed media

Google is ook een vorm van borrowed media. Jouw website is jouw eigendom, maar de bezoekers leen je eigenlijk van Google. De bezoekers zijn namelijk gestart op de website van Google en zijn hierna doorverwezen naar jouw pagina.

We hebben het hier ook meteen over een hele sterke vorm van borrowed media, wanneer je Google vergelijkt met Social media.
Op social media verdwijnt namelijk al snel de aandacht van jouw website. Mogelijk al binnen enkele uren of dagen.

Wanneer jij ervoor zorgt dat je hoog ranked binnen Google, kan dit jaren een goede positie binnen Google betekenen voor jou. Hieraan zit veel meer waarde aan verbonden en dit zal jou dan ook veel meer bezoekers opleveren.

Facebook

Mocht jij bijvoorbeeld een facebook pagina beheren met zo’n 15.000 leden, dan bereik jij met een nieuwe post nog minder dan 2% van alle leden.

Het organische bereik van de social mediaplatformen neemt steeds verder af.
Je moet hier steeds vaker voor gaan betalen om jouw leden nog te kunnen bereiken doormiddel van betaalde advertenties.

Het geheim zit hem in de juiste bezoekers weten te bereiken. Je wilt namelijk de mensen kunnen bereiken die op dat moment echt opzoek zijn naar jouw product en niet de mensen die wellicht een aanknopingspunt hebben met het product. Bij deze mensen is de kans namelijk veel kleiner dat zij daadwerkelijk over zullen gaan tot een aankoop.

In het boek wordt de vergelijking gemaakt tussen Google en Facebook, waarbij Tony & Martijn de volgende uitspraak doen:

“Facebook is een grote winkelstraat waar je doorheen loopt en een groot schala aan producten voorbij ziet komen, maar waar je op dat moment niet opzoek naar bent.
Google is in dit geval bijvoorbeeld de woonboulevard waar mensen specifiek zullen komen om een product aan te kopen. Het grote voordeel van Google is dat deze in iedere niche eigenlijk de boulevard is ten opzichte van Facebook”.

In deze uitspraak kunnen wij ons zeker vinden. Een goede website begint namelijk bij Google.
Het is van groot belang dat jij goed gevonden gaat worden binnen Google

Dat je gebruik gaat maken van de juiste zoektermen waarbij jij de mensen kunt gaan voorzien van de juiste informatie.

“Social media is hot, but Google is God”

zoekwoorden - checklist

De overige delen van dit hoofdstuk gaan over:
2. Scoren op Zoekwoorden
3. Rijke Content
4. Autoriteit in Google
5. Het Content Kanon
6. De Semantische Zoekmachine
7. Mobiele SEO

Deel 2 De rode loper

8. Aan bezoekers heb je niks
9. De drie V’s van aandacht
10. Conversiegericht webdesign
11. Web van landingspagina’s
12. Anatomie van een conversiepagina
13. De Marketingfunnel
14. Integratie Marketing

Deel 3 De ultieme checkout

15. Zo lek als een mandje?
16. De Internetsorbet

Deel 4 Affiliate Marketing

17. De ideale werknemers
18. Hoe werkt Affiliate Marketing?
19. Affiliates vinden
20. Affiliates trainen
21. Affiliate zijn

Deel 5 Memberships

22. De lidmaatschapseconimie
23. Je eigen membersite

Deel 6 Community building

24. Van trechter naar tornado
25. Het starten van een Community
26. Engagement in je Community

Onze eindconclusie – ervaringen

Wij hebben De Online Marketing Tornado begin augustus 2020 aangekocht en deze volledig doorgelezen.
Naar onze mening is er op dit moment geen boek op de markt die zo’n duidelijke uitleg bevat en de beste blauwdruk voor een online business beschrijft.

Wij hadden dit boek inmiddels al meerdere malen op internet voorbij zien komen en waren zeer geïnterreseerd of dit boek ook echt zo goed was als het deed voorkomen.

Direct zijn we begonnen met het lezen van dit boek en al snel kwamen wij tot de conclusie dat dit een zeer waardevol boek is wanneer je jezelf wilt onderscheiden.
Het boek staat vol met waardevolle informatie en praktijk voorbeelden waarmee je direct aan de slag kunt gaan.

Wat ons opviel is dat de opmaak van het boek goed verzorgd is. De tekst wordt ondersteund met heldere en duidelijke afbeeldingen. Plus de opmaak van de verschillende delen binnen het boek worden goed onderverdeeld door gebruik van verschillende kleuren per deel.

Er worden veel succesvolle voorbeelden gedeeld en handige praktische tips en tricks waar je mee aan de slag kunt gaan.

Wij zijn daarom goed te spreken over het boek en de wijze waarop deze in elkaar is gezet.
Er is goed te zien dat er veel tijd en energie in is gestoken om dit er zo goed mogelijk uit te laten zien en zo duidelijk en praktisch mogelijk te beschrijven.

Wat is de ervaring van anderen?

Wij zijn opzoek gegaan naar ervaring van anderen voor wij besloten om dit boek zelf aan te schaffen.
Wat ons al snel opviel was dat er bijvoorbeeld op Bol.com al 157 reviews zijn geschreven over het boek De Online Marketing Tornado en de waardering wordt beloond met 5 sterren.

online marketing tornado



Er was geen negatieve review te vinden over dit boek wat ons deed besluiten om deze aan te kopen.
Tonny & Martijn bieden hun boek tevens gratis aan op dit moment. Je hoeft enkel te betalen voor de verzend en productiekosten.

Een aantal grote mensen binnen de online marketing hebben dit boek ook direct aangeschaft en dit laten weten via hun website of social media.

Deze mensen delen dit natuurlijk niet zomaar. Zij hebben een hele bekende naam en deze gaan ze niet op het spel zetten voor een product wat niet zou deugen.

Wat is de prijs van de Online Marketing Tornado?

Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren bieden het boek De Online Marketing Tornado momenteel gratis aan, waardoor je alleen een bijdrage hoeft te betalen voor de verzend en productie kosten hiervan.

De kosten zijn opgedeeld in 3 delen:

  • De drukkings kosten van het boek : €3,23
  • De verzendkosten: €6,60
  • 9% BTW: €0,88

De totale kosten van het boek komen daarom uit op €10,71.
Dit is een prikkie voor het boek wat de beste blauwdruk bevat voor het starten of verbeteren van een online business.

Als je de bestelling hebt gedaan ontvang je direct een PDF bestand met hierin de kosten uitgelegd.
In ons geval hadden wij het boek de volgende dag al in huis.
Wij kunnen niet anders zeggen dan dat dit een prima service is.

Conclusie: Is de Online Marketing Tornado je geld waard?

Zoals je in onze uitgebreide review hebt kunnen lezen zijn wij zeer te spreken over het boek De Online Marketing Tornado van Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren.

Er is veel tijd en energie gestoken in dit boek en zij delen daadwerkelijk praktische tips en concrete informatie waar je ook echt iets aan hebt. Je kunt er direct mee aan de slag gaan.

Onze mening is dan ook wanneer je al deze concrete tips opvolgt en hier direct mee aan de slag gaat, je er zeker voor kunt zorgen dat jouw website succesvoller gaat worden. Je gaat daadwerkelijk resultaten behalen.
Zoals de diverse aantoonbare praktijk voorbeelden uit het boek al aangeven.

Wij vinden dan ook dat je dit boek zeker niet kunt laten liggen voor dit bedrag.
Zorg dat je pen en papier bij de hand hebt wanneer je begint met lezen in dit informatieve boek.

Wil jij aan de slag met de beste blauwdruk voor jouw online business? En wil jij graag meer resultaten behalen?

Dan bevelen wij De Online Marketing Tornado van harte aan.

Plaats een reactie